Friday 4 November 2016

Sesungguhnya aku terGEZUTTT


Haritu aku ikut mak aku pergi Giant, Malaysia's local Walmart-like.

Then, I have to stay in the car sebab dua-dua adik aku tidur. *Ada ciri-ciri sistur mithali tak aku? Ceh padahal mak aku yang suruh berbuat begitu memandangkan dia taknak kejut budak-budak tu*

Selepas lebih kurang dalam 30 minit mak aku pergi dan aku dengan penuh sabarnya menunggu sambil tengok manusia dan kereta yang datang dan pergi ditemani suara siapa tah yang aku dengar yang tengah nyanyi kat radio tu, tiba-tiba ada dua orang gadis yang lalu depan aku. Mereka telah menarik perhatian aku.

Seorang free hair. Seorang lagi pakai tudung. Manis betul muka dua-dua gadis tu. Lagi-lagi yang pakai tudung tu. Muka ala-ala model jubah muslimah wehh! 

Tapi sayang, gadis bertudung yang muka ala-ala model jubah muslimah tu tengah pegang a lit-up rokok. 

Elok je sampai depan kereta aku mak aku, dia hisap rokok tu untuk beberapa sedutan.

Lepas tu, dia buang rokok tu then sambung jalan with her friend and they were heading towards Guardian, Malaysia's local drugstore.

******
Seeing that very scene before my eyes got me thinking, what a corrupt world we now live in. Aku actually tak lah terkejut tengok perempuan merokok. Cuma, kali ni maybe sebab aku baru first time tengok gadis bertudung dan yang muka cantik sebegitu tengah merokok. That very thought terus je crossed my mind. It was quite a sight, really. Bukan selalu kan nak jumpa gadis bertudung openly merokok. Hahaha.

Now playing : Dangerously - Charlie Puth

3 comments:

  1. it is an ouch kan tapi tu lah pakaian tak melambangkan iman, right? that gif sure is hilarious hahah

    ReplyDelete
  2. semoga adik yg bertudung dan merokok tu berubah satu hari nti insyallah amin

    ReplyDelete